OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Her har vi samlet de spørgsmål, som vi oftest får stillet.

Hvis du ikke finder svaret på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på service@davida.se. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig!

Ordrer

Kan jeg annullere eller ændre min ordre?

Vi kan hjælpe dig med at annullere din ordre, så længe den ikke er blevet afsendt fra vores lager. Hvis du har fået besked om, at din ordre er blevet afsendt, er det desværre for sent at annullere den. Her anbefaler vi, at du afhenter pakken og returnerer den til os. Skriv en mail til vores kundeservice, hvis du ikke har fået en meddelelse om levering. Så hjælper vi dig med at stoppe din ordre.

Hvorfor virker min rabatkode ikke?

Forsøger du at anvende rabatkoden ved bestilling af produkter, som allerede er sat ned? En rabatkode kan ikke kombineres med andre tilbud. Virker koden ikke på produkter, som står til normalpris? Dobbelttjek, at du har indtastet rabatkoden korrekt og har klikket på "Brug kode"-knappen i kassen. Kontakt vores kundeservice, hvis problemet fortsætter. Så ser vi på, hvad der kan være galt.

Hvor længe kan jeg gøre brug af tilbuddet åbent køb?

Du har 14 dages returret, hvor du kan prøve produktet og overveje dit køb. Fristen gælder fra det tidspunkt, hvor du modtager din ordre. Inden for fristen på 14 dage kan du returnere produktet kvit og frit.

 

 

Levering

Hvilke lande leverer I til?

Vi leverer til alle lande inden for EU samt Norge.

Hvor lang er leveringstiden?

Sverige: 1-2 dages leveringstid
Danmark: 1-2 dages leveringstid
Norge: 2-4 dages leveringstid
EU: 2-5 dages leveringstid

I udsalgsperioder og i forbindelse med større kampagner kan leveringstiden blive forlænget med et par dage.

Vær venligst opmærksom på, at leveringstiden kun er vejledende, og at DAVIDA ikke kan holdes ansvarlige for eventuelle forsinkelser.

Hvad koster fragten?

Fragten er gratis for ordrer på 2000 kr eller mere. Hvis den totale ordreværdi ligger under 2000 kr, pålægges der fragtomkostninger 49 kr til din ordre.

Jeg placerede min ordre for mere end to dage siden, men har endnu ikke modtaget en ordrebekræftelse. Hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice, så undersøger vi, hvad der kan være sket med din ordre.

 

Retur & Bytte

Hvad koster det at returnere en vare?

Det er altid gratis at returnere din ordre.

Hvorfor bliver fragten ikke tilbagebetalt i forbindelse med returforsendelsen?

Vi tilbyder gratis retur, men tilbagebetaler ikke fragten på din ordre.

Jeg modtog ingen returfølgeseddel. Hvad skal jeg gøre?

Kontakt vores kundeservice, så sender vi en ny returfølgeseddel. Husk at oplyse dit ordrenummer.

Hvor lang tid tager en returforsendelse?

Fra det tidspunkt hvor vi modtager din returnering, kan det tage op til en uge, før din returnering registreres. Hvis du har betalt med kort, kan det derefter tage mellem 3-5 hverdage, indtil pengene igen er tilgængelige på dit kort. Vi forbeholder os ret til, at den totale returtid kan tage op til 14 dage eller mere for ordrer fra Norge og EU. Vores mål er at håndtere alle returneringer så hurtigt som muligt, men i tider hvor ordretrykket er højt, kan det tage lidt ekstra tid med at opdatere.

Hvordan bytter jeg til en anden størrelse?

Ønsker du at bytte til en anden størrelse, skal du placere en ny ordre på vores hjemmeside og returnere den forkerte størrelse.

Hvordan foretager jeg en reklamation?

Kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig! Glem ikke at vedhæfte billeder af fejlen og oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigt kan hjælpe dig.

Hvad regnes som en gyldig reklamation?

Hvis din beklædningsgenstand har produktionsfejl, såsom sømme der løsner sig, skal du kontakte vores kundeservice.

Hvad regnes ikke som en gyldig reklamation?

Slitage, mølhuller og fedtpletter. 

Jeg har købt en DAVIDA-vare gennem en forhandler, og nu er der opstået et problem. Hvem skal jeg kontakte? Hvad skal jeg gøre?

Hvis du har købt din vare gennem en forhandler, skal du kontakte deres kundeservice. Vi kan desværre ikke hjælpe dig, hvis varen ikke er købt direkte på vores hjemmeside.

 

 

Betaling

Hvilke betalingsalternativer tilbyder I?

Vi tilbyder betalingsalternativer via partnere, som kan sikre en tryg betaling. Du kan vælge at betale direkte, med faktura eller delbetaling via Klarna, eller med kort. Vi accepterer VISA, MasterCard og American Express.

Jeg har et spørgsmål til min Klarna-faktura - hvem skal jeg kontakte?

Ved spørgsmål angående din faktura anbefaler vi, at du kontakter Klarnas kundeservice på info@klarna.se, da vores kundeservice har begrænset adgang til Klarna Faktura.

Jeg nåede ikke at anvende rabatkoden til min ordre. Kan I justere prisen efterfølgende?

Vi kan desværre ikke justere prisen på afgivne ordre med tilbagevirkende kraft.

 

Product Care & Fit

Hvordan vasker og plejer jeg mit kashmirtøj?

Dit tøj holder længere med den rette opbevaring og en smule omsorg. I vores cashmere care guide kan du læse om vaske- og tørreråd, opbevaring, og hvordan du bedst håndterer fnuller.

Mit tøj fnulrer. Hvad skal jeg gøre?

Fnuller er helt normalt for kashmirtøj og er ikke et tegn på dårlig kvalitet. Vi medsender en kashmirkam i hver ordre, som du kan bruge til at fjerne fnuller. Stræk forsigtigt tøjet ud, og stryg forsigtigt med kammen i samme retning som fibrene. Fnulleret vil gradvis mindskes med tiden, og du vil opdage, at beklædningsgenstanden bliver endnu flottere.

Hvordan forhindrer jeg møl?

En god idé er, at du opbevarer tøjet i opbevaringsposen, som tøjet blev leveret i. På vores hangtag kan vi også levere en kugle i cedertræ, som du kan placere i opbevaringsposen sammen med dit tøj. Med tiden kan de naturlige duftstoffer, som afgives fra det yderste af træet, mindskes. Derfor er det en god idé slibe med fint sandpapir på selve trækuglen, derved genvinder den duften og effekten til at holde møl og skadedyr borte.

Hvordan ved jeg, hvilken størrelse jeg skal vælge?

Du kan finde vores størrelsesguide på hver produktside. Hvis du stadig er usikker på, hvilken størrelse du skal vælge, er du velkommen at kontakte vores kundeservice. 

 

Vores Kashmir

Hvad er Cashmere?

Cashmere er en uld, der stammer fra cashmere-geder, det vil sige specifikke geder, som lever i et koldt klima. Cashmere uld er fibre med underuld, hvor kun de fineste hår anvendes til at skabe cashmere-garn. Cashmere garn er opdelt i en skala fra A, B og C-cashmere, alt afhængigt af fibrenes tykkelse og længde, og fra hvilken del af geden hvor fiberen kommer fra. Vi arbejder kun med A-cashmere, som er den længste fiber og som har den højeste kvalitet.

Hvad er gauge?

Gauge (forkortet gg) er en engelsk term, som ofte anvendes, når man taler om strikvarer. Termen beskriver antallet af masker, som anvendes per tomme. Jo højere antal gauge, jo tyndere trøje. Davidas kashmir er strikket i 3 gg, 5 gg, 7 gg, 12 gg og 16 gg.

Er garnet certificeret?

Ja, alt det garn, vi anvender, er OEKO-TEX®-certificeret. Dette indebærer, at vores produkter følger standarden for sikkerhedsnormer for tekstil- og tøjproduktion samt de høje humanøkologiske krav. Det er vigtigt for os, at du som kunde kan føle dig sikker, når du handler og bruger vores produkter.

Hvordan og hvor lever gederne?

Alt vores cashmere kommer fra Kashmir-geder, der lever i Indre Mongoliet, hvor vi også har vores produktion. Gederne går frit på græs og passes af de lokale hyrder. Gederne befinder sig på hyrdernes gårde, når græsset skal hvile og perioden, hvor cashmere-ulden klippes bort før den varme sommersæson.

Lider gederne under klipning/kæmning?

Hos vores leverandører trimmes eller klippes gederne i stedet for kæmning. Disse processer går hurtigere og reducerer stress hos dyrene. Gederne lider ikke mere end almindelige får under uldklipning.

Hvor produceres tøjet?

Vores beklædningsgenstande er produceret i Indre Mongoliet, som også er der, hvor kashmir-gederne lever, og hvor ulden forberedes til produktion.

Besøger I jeres fabrikker?

Ja, for at sikre både gode arbejdsforhold og husdyrhold besøger vi regelmæssigt vores leverandører i Indre Mongoliet. Det er vigtigt for os, at du som kunde kan føle dig sikker, når du handler og anvender vores produkter.

Hvordan blev DAVIDA startet?

Davida blev grundlagt i 2009 af brødrene Kristian og Max Holm med det formål at producere cashmere-tøj, som holder længere, både med hensyn til stil og kvalitet.